İyi Uykular Listesi

11 Oca

Uyku mağdurlarına iyi uykular listesi

Uyku mağdurlarına iyi uykular listesiNeyse ki iyi uyku eşittir uzun uzun uyku anlamına gelmiyor. Peki, sıkı bir uykunun olmazsa olmazları ne?

Düzenli uyku saatleri: Kötü haber; sonraki gece iki saat fazladan uyuyarak bir önceki gecenin açığını kapatamıyormuşuz. Aynı saatlerde yatmak ve kalkmak, uykusuzluğu önlüyor ve beynimizin bizi uyanık tutacak hormonları zamanında (gündüzleri!) salgılamasını sağlıyor. Kötü haber; biyolojik saatimizin dakik çalışabilmesi için, hafta sonları da geç kalkmamamız gerekiyor.

 

Karanlık bir oda: Kötü haber; televizyon açıkken uykunu alman mümkün değil. Beynimizdeki epifiz bezinin tek bir görevi var: Melatonin salgılamak. Melatonin, kısa vadede biyolojik saatimizi kuruyor, anti depresan etkisi gösteriyor. Uzun vadede ise kansere karşı koruyucu ve yaşlanmayı geciktirici etkisi var. Peki epifiz bezi ne zaman çalışıyor? Zifiri karanlık olduğunda. Dijital saatin ışığı bile melatonin salgılanmasını engelliyor. Yani bundan sonra perdelerini sıkı kapa!

Uyku mağdurlarına iyi uykular listesiBoş bir mide: Yo hayır, yatmadan önce yenenlerin doğrudan göbeğine ışınlanmasından bahsetmiyoruz. Yatmadan önce atıştırmak, kandaki şeker seviyesini yükseltiyor ve uyusan bile münasebetsiz saatlerde uyanmana sebep oluyor. İlla atıştıracaksan, proteinli bir şeyler atıştır çünkü proteindeki L-tryptophan adlı bir amino asit melatonine destek çıkıyor.

Facebook: Kötü haber; bilgisayar başından kalkıp yatınca uykundan çalıyorsun. Bilgisayar ve televizyon ile uyarılan beynin sinir sistemine “derin uyku” komutu göndermesi için önce bir kendine gelmesi gerekiyor. Televizyon başından kalkıp yatağa zıplamak yerine kısa bir süre kitap okumayı deneyebilirsin.

 

Kaynak:istegenc

 

 

Merve’nin notları;

*Kışın özellikle bir bardak gerçek ıhlamur uykuya geçişi rahatlatır.1 çay kaşığı da bal koydunuz mu tamamdır !

*Bitki çaylarıyla aranız yoksa sahlep de hem içinizi ısıtacak hem de uykunuzu getirecektir.

*Yatacağınız odanın havalandırılmış olması uykunuzu rahatlatacak bir başka etken 😉

*Uykusuz yaz akşamları içinse ılık duş fena fikir değil gibi…Kışın soğuğu hafızamı da dondurmuyor, yazın neler yaptığımı net hatırlamıyorum :/

*En güzeli de annenin koynuna saklanmak olmalı… En şefkat dolu ve kesin çözüm 🙂 Tabi 30 yaşında değilseniz ve annenizin yorgun kollarını ağrıtacak kadar  ağır değilseniz !

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: