Ortaya Karışık

25 Oca

Evet tam da ortaya karışık benim bu halim!

Pek bir mızmız pek bir tembel teneke buldum kendimi bugün. Uyumuş uyumuş doyamamış gözlerimle mayışık mayışık sağa sola bakınıp duruyorum sabahtan beri. Sabah dediysem yalan; 11 e doğru uyandım o da annemin uyandırması. Bıraksa akşamüstü tek gözümü anca açardım…

Bu uyku doyumsuzluğumun sebebi ne? Kesinlikle BEDAŞ ve İSKİ !!! 15 gündür rutine bağlanan, genellikle akşam 9 sonrası elektrik kesintilerine bir de su kesintisi eklenince sinirden stresten uykuya vurdum kendimi tabi! Gören duyan kuytu köşede bir köyde yaşıyoruz sanıp “ah yazık, Belediye kurtarsın” der 😦 Bakırköy’de yaşıyoruz ama tam bir gecekondu ruhuyla!

Elektrik kesilmiş, arıza kaydı vermek için 186’yı arıyorum (artık 155,112 gibi reflekslerime yerleşti kendisi) ; telefona cevap veren görevli hatun “yan apartmanlarda elektrik var mı bi’ bakın” diyo, saat 16-17 arası. Yahu hava kararmadı ki anlayayım camdan bakıp! Kendi apartmanımda elektrik yok onu biliyorum yetmez mi? “Hiç işim yok karşı apartmana gidip elektrik var mı diye soramam herhalde!” diyorum, 2dk düşünüp(!) “O zaman bireysel arıza kaydınızı alıyorum” diye lütfediyolar…

Tabi biz normal insanlar elektrik diyoruz ama 186’yı arayın hiçbir görevlinin ağzından elektrik kelimesi duyamazsınız.Enerjininin şu saatte verilmesi planlanıyor şeklinde ultragıcık bir tonla cevap verirler. Yada 3-5 arıza kaydı bırakan zat varsa o bölge için otomatik bant kaydı hazırlarlar.Bu sefer  “enerjinin sabah saat 05:30 da verilmesi planlanıyor” la karşılaşırsınız.

Su kesintisini de nette haberlere bakarken annem görmüş; salı kesilecek çarşamba sular gelir modeli bir haber…Neyse ki apartmanda su deposu var, depremlerde şiddet katlaması dışında bi’ işe yarıyor bu kesintilerde. Ama güven olmaz ki 2 gıdımlık depoya da; 8 daire, eh çocuklular çoğunlukta; bu da demek oluyor ki çamaşır ve bulaşık makineleri full mesaide…Hal böyle olunca tüm “sulu” işler pazartesiden halledildi…Gitti mi gidecek mi stresi de eklenince bünye napacak? Uyu sen uyu telkiniyle sarmalanmış…N’apsın garip 🙂

~~~~~~

Plan-Proje

Halbuki birkaç gündür (ardışık olmasa da tekil günler diyelim) bir üretim hevesi aldı yürüdü. Kumaşlara boğduk evi, kağıt malzemeler aldık, netten sürekli bir araştırma geliştirme, proje inceleme telaşındayım. Henüz icraat yok ama olacak; o da olacak 😉

Planlar son sürat yapılıyor, aklımızdakiler uçmasın diye yer imleri doldu taştı !

Bloglarda, hobi sitelerinde dolaşırken “vayy arkadaş! nasıl akıl etmişler!“,”Bundan biz de yapalım ya!” ,”Hmmmm demek böyle yapılıyormuş…“nidaları havada uçuşuyor malum…

Birçok kaynak için geçerli olduğu gibi internet için de geçerli olan bir şey var ki; Kaynağı hangi amaca yönelik kullanırsan onu karşına çıkarır.

Teknik alet-edevat kullanımını öğrendiğim gibi blogumda gururlana gururlana anlatacağım deneylerimi 😉

~~~~~~

Akıl defteri tutar mısınız?

Birçok öğretmenimden duyduğum, annemin sıklıkla ve süreklilikle tavsiye ettiği gibi mini bir akıl defteri tutuyorum bu senebaşından beri. Yarı günlük yarı plan defteri tadında…Bilgisayarımda da yazılacaklar, incelenecekler dosyam var ki evlere şenlik 🙂

Hem yaptıklarımı hem yapacaklarımı hatırlamak için çok işime yarıyor, ayıp olmasın ben de tavsiye edeyim 🙂

Ben kalın spiralli, sert kapaklı, defter formatında bir ajandaya günlük notlarımı tutuyorum. Oldukça rahat, günlük detaylı programlar için özellikle.

Çantamda da bunun mini versiyonu var; anlık durumlar, önceden belirlenmiş plan/programlar(konser,sergi,doğumgünleri vs) için gayet iş görüyor 😉

Yazmak güzel şey azizim!

Bir Cevap Yazın

