Çelik Yumruklar (Real Steel)

14 Şub

Filmleri büyük perdede, sinema salonlarında izlemeyi severim. Yalnız gitmiş olsanız bile salonda sizinle aynı perdeye bakan insanların tepkilerini hem paylaşır hem ölçersiniz. Sinema salonu dışında evde, bilgisayar başında film izlemeyi keyifli bulmadım hiçbir zaman…Hele de görsel efektleri bol aksiyon, bilimkurgu filmleri için minik ve donuk ekran mevzuyu öldürür çoğunlukla.

Ama bir şekilde vizyondayken kaçırdığınız ya da ilinize, ülkenize gelmemiş filmleri izlemek için de başka bir yol yok…Ya orjinal dvd nin çıkmasını bekleyeceksiniz, ya da netten izleyeceksiniz 🙂

Evde bilgisayar başında can sıkıntıma boğulurken “Neden film izlemiyorum ki? Kaçırdığım, izlemek istediğim yığınla film vardır” derken her ruh halim için öncelikli tercihim olacak bir bilimkurgu yapım çıktı karşıma…2011 Ekim de vizyona girmiş, Real Steel (Çelik Yumruklar)…Haberim bile olmadı, okul bahanem de yoktu o zamanlar ama neyse 🙂

2.Afiş oldukça yavan gözükse de konu güzel işlenmiş. Elbette robotlara ilgim var ve Transformers izlerken garip bir zevk alıyorum 🙂 Ama bu film ilk bakışta verilecek nottan fazlasını hak ediyor. Vıcık vıcık dramalara yer verilmemiş, diyaloglar kararında işlenmiş ve hızlı ilerlenmiş. Beklentim heyecanımdan yüksekti başlarken, ancak gerçek aksiyon sahneleri nabzımı hızlandırdı. Fazla spoiler, ipucu vermek istemiyorum ama tekrar tekrar izlemek isteyeceğim bir film.

Afiş hakkında yavan derken seçilen slogan için berbat bir seçim diyorum. Çok daha anlamlı ve kilit cümleler vardı diyaloglarda…Ben o afişte “Your secret’s safe with me”…”Sırrın benimle güvende” seçerdim. Mevzunun şekillendiği ve aksiyon dozunun arttırıldığı bölümde Zeus’un minik kahraman Max’le karşılaştığı ve bakıştıkları sahne güzeldi, belki roller değişir diye bekledim ama fazla hayal kurmuşum; film içinde film olmaz ki 🙂

Esas adam Hugh Jackman bir harika, o gülüşü bakışları o kadar serseri ve amaçsızdı ki, konuşmasa da olurmuş, rolün hakkını verirmiş dedirtiyo. Hayran kaldım… (Kendisi için çıldıran hatunlara da hak verdim 🙂 Bakınız fotolar…)

Minik kahramanımız Dakota Goyo‘yu ilk izleyişim. Pek sevimli velet 🙂 Çıkışları çok sahiciydi, bi’çok çocuk oyuncuda karşılaştığım yapmacıklık/ büyük büyük oynama halleri yoktu. Belki de bu filmle ilgili en çok sevdiğim şey herkesin ve herşeyin dozunda oluşudur…

Hem eğlenceli hem mesajlı;  ilişkilere, kişiliklere, önceliklere dikkat çeken, sabır ve azimle yoğrulmuş, görselliği yüksek ve dozu iyi hazırlanmış bir -yakın gelecek- kurgu filmi izlerim diyorsanız; buyrun Çelik Yumruklar‘a!

Ringde robotların dövüşünü izlerken heyecanlanacağınıza bahse varım :)) Yaymadan, derli toplu ilerleyişi sayesinde bir anda coşkuya kapılacaksınız 😉

Kimlik Bilgileri ;

IMDB Puanı: 7.5/10
Tür: Aksiyon, Bilim Kurgu
Yönetmen: Shawn Levy
Senaryo: John Gatins, Dan Gilroy
Oyuncular: Hugh Jackman, Evangeline Lilly, Dakota Goyo, Anthony Mackie, Hope Davis
Müzik: Alexi Murdock

Bir Cevap Yazın

