Torunuma Mektuplar

18 Şub

20 Temmuz 2011 tarihli, Annem için yazdığım bir mektup…[Önceki blogum uzayın derinliklerinde kayboldu ama yazılarım kaybolsun istemediğim için tekrar yayınlıyorum 😉 ]

Yalnız bir anne, 2 küçük kızınının oyununa dahil olur, büyük kızı bu evcilik oyununda anneanne, küçük kızı anne, küçük kızların annesi de torun rolündedir…Böyle başlar benim anneciğime torunum deyişlerim. Ve bu mektuplar ikimizin de potansiyel torunları için 😉

Ebeveyn-çocuk ilişkileri konusunda makale yazacak donanıma sahip değilim elbette; ama annemle evlere şenlik muhabbetimizi paylaşabilirim zevkle 🙂 Bundan 15 yıl önce (90lı yılların sonu diyelim) anne-kız ilişkisinin arkadaş formatında ilerlemesi gözümüze sokulmamışken, ortaokulda sınıf arkadaşlarım annemle sırdaş olduğumuza inanmazken, annemi eğlenceli nadir teyzelerden bulsalar bile en basitinden onun zoruyla alışverişe çıktığıma inanamazlardı; belki de inanmak istemezlerdi. Mağazaya girip direk gibi dikilen bir kız, raflardan seçip seçip kızının kucağına kıyafet dağı yapan bir anne…Böyle bizim halimiz işte 🙂

İlkokul hayatım boyunca (ben 5.sınıfa geçtiğimde çıktı bu 8 yıllık eğitim-yani özgürce ilkokul-ortaokul diyebilirim 😛 ) her sene okulda doğumgünü partisi hazırlardı annem, çok sonradan anladım o bebekli,tavşan şekilli pastaların ne kıymetli ve o zamanlar ulaşılmaz olduklarını. Bugün ilkokul arkadaşlarım ‘Noel Baba kıyafeti giyip bize dağıttığın hediyeleri hala unutamadık‘ diyorsa annemin ‘torun’luğunun katkısını söylememe gerek var mı? Biraz daha uyuyalım diye ‘Harita ödevlerinizi ben yaparım kızım siz dinlenin‘ diyen benim Torunum işte 🙂

Lise yıllarında öğretmenlerinizden ‘Kazağına bayıldım, nerden bulursun böyle orjinal şeyleri‘ repliği duydunuz mu ? Peki kendinize idol seçtiğiniz ‘genç bilimci‘ öğretmenleriniz makyajınızı,takılarınızı inceler miydi her hafta? Şimdilerdeki gibi moda programları yoktu biz gençken (!) ama benim torunumun vizyonu her dönem ikoncan yaptı beni 🙂

Peki kaç arkadaşınız lise yıllarında giydiğiniz ayakkabıları/çorapları hatırlar ? Erkekler dahil?

Daha yazayım mı 🙂

Sürekli eğlen coş değil tabi ki hayat, en büyük kazıklarımı anne lafı dinlemeyip ‘ellere’ inandığımdan yedim, döndüm torunumun kollarında ağladım hüngür hüngür..

Aşık olduğumu sandım torunuma anlattım nolucak şimdi diye 🙂 Tek başına 2 kız yetiştiren bir kadın için kolay olmamalı bunları göğüslemek diye düşünüyorum.

Canımız sıkılınca hop gezelim, şu oyunu görelim, şuraya da gidelim der benim tatlım kıymetlim…

Sınav zamanlarımı düşünüyorum da benimle birlikte o da girdi LGS’ye, ÖSS’ye hatta ÖZ-DE-BİR’e 😀 Üniversite süresince de ‘Hadi kızım çalış,ihmal ediyosun bak sonra toparlayamazsın pişman olursun‘ dedi..Sonuç 4 yıllık fakülteyi 6 senede bitirdim :/

Birçok kez benim de sebep olduğum gözyaşlarının hesabını ömrümce didinsem ödeyemem bilirim..Bir çocuğu üzmekten daha derinden vurur çocuk kalbi kırıp dökmek…

Uyum bizim doğal yeteneğimiz…İzlediklerimize verdiğimiz tepkiler, okuma zevkimiz, tatlı düşkünlüğümüz, hatta son zamanlarda kilomuz bile aynı kalemde 🙂 Bazı anne tiplerinde kızlarının kıyafetlerine sulanma durumları gözlenir ya ben gidip annemin aldığı terlikten alırım kıskanırım yer yer 😛

Bazı bazı duygusallaşır, gelecekle ilgili düşüncelere dalarız da ‘Beni hep gülerek hatırla‘ der annem, demek ki onunla geçirdiğim nice zamanda nice macerada ne kadar mutlu ve huzurlu olduğumu belli edememişim…Benim annem bir melek klişesi vardır ya hani benim annem en tatlı torun bu hayatta 🙂

Çocuklarım hiçbir şeyden geri kalmasın diye kendini, hayatını 2.plana atan annem pahalı hediyelere kıymet vermez bu arada. El değmeden getirilen hediyenin tadını sevmez bilirim, sıkça söyler..Çocukken ona yazdığımız mektupçukları, çizdiğimiz resimleri 20 yıldır özenle saklayan annem bu sene Doğumgünü hediyesi olarak Elmalı Kek yapmamı istedi misal 🙂 ‘Onun zevki bi başka‘ der..Emek her zaman galip olmuştur kalp kazanma konusunda, işte şeker torunumdan kaptığım derslerden biri de bu 😉

Yıllar sonra kendi evlatlarıma annemi anlatırken es geçmeyeceğim en eğlenceli kare 1 Koca bardak Limonata ve dev 1 Külah dondurma olan bir anneanne portresi olacak sanırım 🙂

Doğum Günün Kutlu Olsun Canım Torunum…İyi ki doğurmuşsun beni 🙂

Seni çok seviyorum, hissediyor musun?

Şeftali yanaklı kızın,

Merve…

Bir Cevap Yazın

