Uyuyana Kadar (S.J. Watson)

24 Şub

Gerilim/polisiye romanları sever misiniz? Ben bayılırım…Canlandırdığım romana bazen öyle kaptırırım ki kendimi, kitabın popüler oluşundan sonra çekilen filmini vasat bulurum…Ejderha Dövmeli Kız gibi…

Benim kurduğum görüntüler daha heyecanlıydı derim…Birçok okur da böyle düşünüyordur, çünkü okuduğumuz her satır farklı etkiler bırakır hepimizde.

Dün pasaport başvurumu yaptıktan sonra kitap alma iştahım kabardı.Kısa süre inceleyip birkaç tane aldım…Akşam birini seçip okumaya başladım.Başlarken yaptığım ilk şey arka kapak yazısını okumaktır…

İşte Uyuyana Kadar’ın Arka kapak yazısı;

Anıların sana kim olduğunu söyler.

Ya her akşam uyuduğunda anıların kayboluyorsa?

Adını, kimliğini, geçmişini, hatta sevdiğin insanları, hepsini
bir gecede unutuyorsan,

Ve güvendiğin tek insan sana gerçeğin tamamını anlatmıyorsa…

Christine’in hayatına hoş geldin…

~~~~
Kesinlikle şimdiye dek okuduğum en iyi ilk roman. Tess Gerritsen

Uyuyana Kadar müthiş, sarsıcı bir roman. İnsanı derin, karanlık ve rahatsız edici sulara çekiyor. Bir yandan kimlik ve belleğin anlamı üzerine karmaşık sorulara değinirken, bir yandan da eğlendiriyor. 
Los Angeles Times

~~~~

Kısa tanıtım yazısı birşeyler vaad ediyor evet ama sabaha kadar elimden bırakmadan okuyacağımı tahmin etmemiştim…Biraz kafam dağılsın istemiştim aslında…Ders çalışmak içimden gelmedi, ama okumak da istiyordum…Belki de romanın baş karakteri Christine beni çağırmıştır 🙂

Başlarken aklımda 50 İlk Öpücük filmi vardı…Dram haliyle karşılaşacağımı beklerken aslında bambaşka bir gerilimin içinde buldum kendimi…İçim acıyarak okudum baştan sona…Yarısına geldiğimde hala sonuyla ilgili bir fikrim yoktu ve ben bu tip kurgulanmış romanları severim. Tempoyu düşürmeden, son dakika(sayfalara) sürprizlerini, kıvrak atakları lezzetli bulurum…

İçimi acıtarak ilerleyen böylesi bir kurguya ilk kez rastladım. Bayıldım 🙂

Uyuyana Kadar‘da  psikolojik gelgitler, bolca gerilim, polisiye, aile ve arkadaşlık krizleri kıvrak bir şekilde örülmüş. İlerlerken aklınızda “İnsanın başına her an gelebilecek bir durum” hissi uyandırıyor, sonu gördüğünüzde fikriniz bir parça değişmeye yönelse de netleştiremiyorsunuz.Olması o kadar mümkün ki…

Kitap  2011 de çıkmış ama benim karşıma dün akşamüstü çıktı Uyuyana Kadar…Türkiye’de 2012 de basılmış, Doğan Kitap tarafından.. Siz de bir an önce karşılaşırsınız umarım 😉

Kitapla ilgili birkaç güncel bilgi vereyim; 

Dünyayı etkileyen 2011’in en iyi gerilim romanı
• Hakları 42 ülkeye satıldı, satışı dünya çapında sekiz ayda 1.000.000’a ulaştı.

• New York Times çok satanlar listesinde haftalarca yer aldı.

• 2011’in Amazon en çok satanlar listesinde tüm kitaplar bazında 7 numarada, cinayet/gerilim/polisiye kategorisinde 2 numarada yer alıyor.

• Wall Street Journal’ın 2011’in en iyi kitap listesinde yer aldı.

• Yayıncılık dünyasının en prestijli ödüllerinden Galaxy Ulusal Kitap Ödüllerinde en iyi polisiye-gerilim kitabı ödülünü ve İngiliz Polisiye Yazarları Derneği (CWA) John Creasey Hançer Ödülü’nü kazandı.

~~~~

Kitabın baş kahramanı ve mağduru Christine aslında ama yan karakterler o kadar derin ki birbirinden ayıramıyorsunuz olaylar gelişirken. Bazı sayfalar birbirinin özeti/kopyası olsa da hikayenin gidişatını şekillendiren şey de bu.

Uyandığında kim olduğunu bilmiyorsun, nerede olduğunu da…Her gün aynı işkenceyle başlıyor aslında, sürekli tekrarlanan ama senin sürekli unuttuğun sahnelerle…Okurken “yahu uykuya ihtiyacının kalmama ihtimali yok mu?” demeden duramadım.Ama uyumadan yaşamak mümkün de değil ki :/ Hem kalp atışlarımı hızlandırdı hem acıma duygum dalga dalga kabardı satırlar sayfalar ilerleyip içime işledikçe.

Sıkılmadan, belki benim gibi soluksuz değil ama zevkle okuyacağınızı tahmin ediyorum.

Orijinal adı ve dili: Before I go to Sleep 

ISBN: 978-605-09-0495-6
Sayfa Sayısı: 376
Ebat: 13.6×21 cm
Yayın Tarihi: Ocak 2012
Fiyatı: 18.00 TL

Enteresandı, sonunu merak ettikçe hızlanarak sabahı ettim 🙂 Keşke 2-3 saatlik uykuyla günü geçirebilsem de bolca vaktim olsa…

Bir Yanıt to “Uyuyana Kadar (S.J. Watson)”

  1. Nurcihan 16 Mart 2012 12:32 #

    kesinlikle okumanızı tavsiye ederim…

Bir Cevap Yazın

