Geçmişle Karşılaşmak…

25 Şub

Doğa geçmişini ne kadar saklar? İnsan kişisel tarihini nasıl gömer? Hazırlıksız yakalandığımız her karşılaşma kader oyunu mudur?

Kim bilir…

Geçtiğimiz hafta hiç ummadığım anlarda beklemediğim karşılaşmalar yaşadım..Farklıydı, ne hissettiğimden hala emin olamıyorum..Nötrlük hepten hakim oldu sanırım damarlarımda. Lise anılarımda kalmış, ama değişmemiş bir ifade sabahın köründe karşıma çıktı, şaşkınlık uyandırdı..Bir buluşma noktasına yürürken yakın geçmişimde bıraktığım bir diğeriyle ‘sade’ce selamlaştık..Buruk değil, kızgın değil, özlemli hiç değil ama garip bir tebessümle…

Kendi tercihim, uzun uzun düşünerek aldığım uzaklaşma kararları zamanaşımına uğrar yada yumuşarım sanırdım.Hiç olmazsa görünce dayanamam sandığım tepkiler sabitlemiş yerini meğerse. Mutlu olmam gerekir, soğukkanlılığını koruyup tavrının arkasında durmak sanıldığı kadar kolay değil..Ama korktuğum gibi yapmacıklık da içermiyormuş. Tedirginlik duymadan rahatça yürüyüp geçebilmek iyi hissettirdi.Hesaplar tamamen kapanmış bende demek ki.

Dışardan bakıldığında hanımefendi, beyefendi gördüklerime fazla paye verdiğimi görüyorum. Kişi kendi halleri hareketleriyle biçermiş kıymetini..Uzun vakitlere de gerek yokmuş ederini görmek için, çamur mutlaka gösterirmiş kendini..Öğreniyoruz tekrar tekrar tatbik ederek 😉

Çizdiğin sınırlar, koyduğun mesafeler, verdiğin toleranslar, fedakarlıklar, edindiğin ilkeler/ prensipler toparlanıp yoğrulduğunda ortaya çıkan bi’ parça ‘sen’.. Keşke insan mizaca saygı kabiliyetiyle doğsa..Bu olgunluğa erişmek zor, ancak yaşla, zamanla varılmaz bu durağa; kafa lazım, niyet lazım, sadece nefes almaya kullanılmayan bir kalp, boş ağırlık yapmayan beyin lazım.

Bol keseden kredi dağıttığım günleri geride bırakıyorum nihayet..Ufak ama temkinli adımlar atmaya çalışıyorum. Eh bi’ parça da oluyo sanki?..Zaman veriyorum, rahat bırakıyorum herkes döksün cilalarını; ben beklerim, zevkle.

Yazıyı tamamlarken dilimde ‘İyi ki yapmışım, iyi ki zamanında‘ hali dolaşmaktaysa; zerre pişmanlık duymadığıma göre doğru karar vermişim.Huzur bu…

[Ağustos 2011]

Bir Cevap Yazın

