Pasaport Almak Çok Kolay(mış)

13 Mar

Son eğitimin bitişi ve iş arama sürecindeki mecburi tatil günlerimi (umarım kabak tadı vermeden tamamlanır bu süreç) bi’ parça faydaya çevirmek istedim. Yalan değil, genelde isteme kısmında gayet başarılıyımdır ancak iş icraata gelince içimdeki Garfield tüm benliğimin kontrolünü alır!

Biraz ite ite de olsa pasaport işlemlerimi başlatmaya niyetlenmiş bulundum. İlk iş tabi ki pek sevdiğim google amcama danışmaktı. ‘pasaport’ yazarak ilk ve kocaman adımı attım. Karşıma ilk çıkan site, epasaport.gov.tr oldu…İyi de oldu, zira ben bu işin uzun uzadıya süreceğini ve biraz da süründüreceğini düşünüyordum. Boşuna gözümü korkutup tembelliğimi körüklemişim, öyle ulaşılması zor şeyler istenmiyormuş çünkü.(Ben Umuma Mahsus dedikleri Bordo takımdan aldım, yanlış yönlendirme olmasın diğer takımlar için.)

Bakınız;

*2 adet Biyometrik Fotoğraf ; Ben 8li yaptırdım nedense bol olsun istedim. Siz yine de 4 tab yaptırın, zira başka bir yerde kullanabileceğinizi, kullanmak isteyeceğinizi sanmıyorum bu fotoğrafı. Fon beyaz, rötuş yasak, az makyaj tercih ediliyor, öyle ki yüzünüze ne kadar az saç düşerse o kadar makbul…

*Nüfus Cüzdanınız ; olmazsa olmazımız! Yakında market alışverişlerinde bile T.C. Kimlik Numaramızı alacaklarını düşünüyorum…Neyse bu başka bir konu :/

*Pasaport Cüzdan ve Harç Ücretini yatırdığınızı belgeleyen Banka Dekontları (Bu bankalar da her resmi işlemin yapıldığı klasik bankalarımız; VakıfBank, Ziraat Bankası, HalkBank, DenizBank gibi)

*Son 5 yıl içinde Ehliyet almadıysanız Parmak İzi örneğiniz müracaat sırasında alınıyor. Benim ehliyetim 2010 tarihli olduğu için bu aşamayı atladık. Ehliyetimin fotokopisini istediler sadece.

İşte bu kadar!

Resmi web sitesinde ‘önce e-randevunuzu alın sonra belgeleri toparlayıp teslim edin’ dese de ben önce gerekli belgeleri toparlamayı seçtim. Zira bankalarda tüm gün sıra bekleme ihtimali yüksek…

Başvuru yapabileceğiniz merkezleri liste halinde görebilirsiniz, gideceğiniz merkezde maliye veznesi olup olmadığını da görüyorsunuz, bankayla uğraşmak yerine gittiğimde yatırırım harcı diyebilirsiniz pek tabi…

***Yalnız şimdi bakıyorum da e-randevu sistemini iptal etmişler. Randevusuz direkt başvuruya yönlendiriyorlar…Bu dönem başvurularda yoğunluk yok diye olmalı…

Unutmadan harçları da paylaşayım;

Pasaport Cüzdan Bedeli = 62,5  TL olarak sabit

Harç Bedelleri süreye göre değişken;

6 aylık = 80,5 TL

1 yıllık = 117,5 TL

2 yıllık = 192 TL

3 yıllık =  272,5 TL

4 -10 yıllık = 384 TL

Buçuklu, artıklı, küsürlü ücretlerin sebebini ben de merak ettim 🙂

Ben almışken 10 yıllık olsun, yaptık bi hayır tam olsun modeli hareket ettim. Karakola evrak teslimine gittiğimde, randevum 15:30 daydı, bekleyen yoktu, hemen işleme aldılar. Parmak izi örnekleri biraz zaman alır ama benim ehliyetim yeni olduğu için sadece ehliyet fotokopisi istediler. Birkaç klasik soruyla beraber (Pasaport alma amacınız nedir? Eğitiminiz nedir? gibi…) işlemleriniz tamam, kargo yoluyla evinize/işyerinize teslim edilecektir dediler. Fotokopi süresini de katınca 10 dk sürdü sürmedi 🙂 Karakoldan çıkınca bir rahatlık bir hafiflik aldı beni ki anlatamam sanki dünya turuna çıkmaya hak kazanmışım :))

Sonraki 1 hafta içinde pasaportum geldi. Gelen kuryeye herhangi bir ücret ödemiyorsunuz. Korumalı zarfı ve ambalajında tazecik pasaportunuz kapınıza teslim ediliyor, çok sevdim bu paket servis pasaport olayını 🙂

Bu ruh halime en uygun düşen şarkıyı paylaşmadan geçemem :))

Bir Cevap Yazın

