Maskelerin Sırrı’nı Gördünüz mü?

23 Mar

Birkaç gündür eve kapatmıştım kendimi…Mevsim dönüşleri sancılı oluyor bende, bir ruh dengesizliği çörekleniyor ki düşman başına! Bozuk plaklara dönen uyku düzensizliğimle beraber sabaha kadar oturup, imamı duyduktan sonra uykuya teslim olurken günün de ne bereketi kalıyor ne de kullanılacak saatleri…İşler, yapılacaklar biriktikçe daha da tembellik çöküyor, yemek düzeni de yerle yeksan, öğünler birbirinin içine geçmiş, mide isyanda; evlere şenlik yani durum 🙂

Bu gidişe bir “dur!” demek ve biraz sosyalleşmek amacıyla çıktık Marmara Forum‘a gittik. Hem ticaret hem ziyaret modeli…Alışveriş, yeni sezon için önçalışmalar, vitrinlerle yeni yeni hazırlanan reyonlarla bakışmalar, birkaç insan telaşesi ve ufak bir “sufle” molası vermekti niyetimiz…Sufle torunum için son haftaların tutkuyla beklenen ama bir türlü ulaşılamayan tadı olageldi…

Girişte gördük ki Orçun İlter_Maskeler sergisi ilanı var, asansörün önündeki tanıtım panosuyla fotoğraf çektiren turistler de mevzuyu şenlendirince sergi alanını ziyaret etmek şart oldu! Benim torun pek meraklıdır sanatsal organizasyonlara, yeni şeyler görelim öğrenelim hallerimiz pek uyumlu maşallah :))

Tüm ziyaret noktaları bitip ufak ufak eve yollandığımızda 1.katta (Carrefour’un olduğu kat) sergi alanına yöneldik, alışveriş arabamız torunumun idaresinde…Keşke fotoğraf makinemi alsaydım hayıflanmaları…Hep de böyle olur; ne zaman makinemle gözgöze gelip “lazım olmaz” dediğimde güzel ve bir daha bulamayacağım bi’şey kaçırırım..Sonradan pişman olsam da iş işten geçer gider… Yine böyle oldu 🙂

Genç kuşak seramik sanatçılarından Orçun İlter’in ‘Venedik’ten İstanbul’a Maskelerin Sırrı’ isimli maske sergisinin açılışı 7 Mart akşamı yapılmış.

[Sergi 7-27 Mart tarihleri arasında açık olacak, belki kapanışa kadar tekrar uğrama fırsatım olur, kendi çektiğim fotoğrafları da paylaşırım…  ]

Sergi alanını koridor şeklinde düzenlemişler. İki kenarlarda ana panolar üzerindeki seramik maskelere ara koridor panoları eşlik ediyor. Yani dümdüz aradan geçeyim derseniz arka taraftaki eserleri görmeden geçmiş olursunuz. Bu ana koridorların tek tarafında, başlangıçta iki karşılıklı sanatçı tanıtım panosu yer almakta…Halbuki koridor başında ve sonunda birer  tane bulundursalar daha verimli olurdu.

Sanatçının hayatındaki önemli başlıkları okudukça “Bravo yahu!”, “Kimler kimler yetişiyor memlekette ama haberimiz yok… ” halleri aldı beni…

Her maske tek tek panolanmış, ancak altında ne bir isim ne de bir tanıtım/bilgilendirme yazısı var…Hangi isimler verilmiş, ne kadar sürede yapılmış, farklı hammaddeler/malzemeler kullanılmış mı bilemiyorsunuz…Sadece minik numaralandırılmış etiketler ve birkaçında “satılmıştır” etiketi var…Bunlar ciddi eksiklikler bence…

Daha buna gelmeden en büyük fiyasko sergilenen eserlerin yanında yöresinde herhangi bir yetkili, güvenlik görevlisi, danışman olmayışıydı! Tam bir fiyasko…Birisi o panolardan birine -kazara- takılsa düşse, eserlere zarar verse, yada küçük yaramazlar ellerindeki içecekleri şöyle bir savursa kimsenin ruhu duymayacak…Sergi bitip kontroller yapılırken eser sahibi sanatçının kalbine indirecek parçaların başına gelenler…

Tüm panoları gezdim, inceledim…En çok aklımda kalanlar askeri formlar ve sol anahtarı temalı maskeydi…  Farklı boyutlardaki maskelerin etkisi de farklı oluyor tabi, büyük boy birkaç panoda çoklu maskelerden oluşan,herbiri birbirinden farklı temalara sahip  kombinasyonlar yapılmıştı… Minik koridorun sonunda dev bir ziyaretçi defteri sakız misali sayfalarıyla beklemekte…Bu defterin altında da satış listesini gördüm…Öylece bırakılmış… Ziyaretçi defterine de yazdım herhangi bir yetkili yada bilgi alınacak birinin olmadığını…Eserlerin, serginin, sanatçının hap bilgilerini içeren broşürler olmasını beklediğimi… Başarılar dileyip yazımı kapattım, ilerlerken boş bir masada Sırlar__Orçun İlter baskılı bir katalog/kitapçık gördüm, hala birilerini arıyorum danışmak bilgi almak için…Sağa sola baktık kimse yok aldım katalogu masadan 🙂 Sonra da döndüm ziyaretçi defterindeki yazıma Not düştüm!

Not: Boş bir masada katalogunuzu gördüm, onu ben aldım. Helal edin artık :))

şeklinde bir eklemeyle uzaklaştım olay mahalinden :)))

 

~~~~~~

Eve gelip katalogu incelerken anladım ki bu Sırlardaki parçalar benim gördüklerimden farklı. Zaten Sırlar sergisi 2007 yılında Beylerbeyi Sarayı‘nda yapılmış ve bu katalog da o sergi organizasyonu için basılmış… Katalogda şöyle bir sıkıntı söz konusu; eserlerin isimleri Türkçe/ İngilizce olarak yazılmış ancak açıklamalar sadece İngilizce…Kullanılan malzemeleri Türkler anlar İngilizler için açıklamak lazım derlerse peki, ancak malzemeyle Türkler ilgilenmez, İngilizler için kıymeti başkadır kokusu varsa bu harekette, hiç etik olmaz…

Bu arada gelince sanatçının resmi web sitesini ziyaret etmek istedim. (orcunilter.com) Ancak bir hüsran da burada karşıladı beni; web sitesiyle ilgilenilmiyor. Sadece güncel sergi tarihi anasayfada belirtilmiş. Neye tıklasam hata veriyor, sayfaların arkası boş bırakılmış…

Sırlar katalogunda da özellikle vurgulanmış olduğundan herhangi bir kopya paylaşamıyorum ne yazık ki :/ Sanatçıyla ilgili birkaç bilgi paylaşayım;

***1989 yılında Tayland Büyükelçiliği resim yarışmasında Türkiye ikincisi oldu. 

***1999 yılında Bursa Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi’ nden mezun oldu. Aynı sene Eskişehir Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Bölümü’ nü kazandı.

***2001 yılında Güney Kore – Çin, 2003 yılında Japonya, 2004 yılında Türkiye, 2005 yılında Meksika ‘ da yapılan Uluslararası Seramik Sempozyumu ve Sanat Eğitimi Değişim programına katıldı. 

***2003 yılında Eylül ve Aralık dönemi içerisinde Tokyo Güzel Sanatlar ve Müzik Üniversitesinde, öğrenci değişim programı kapsamında Japon ilkel ve modern fırın çeşitleri, çalışma sistemleri; Japon dekor teknikleri ve çamur torna teknikleri ile ilgili Prof. Fumio Shimada yönetiminde çalışmalarda bulundu.

***Profesyonel seramik çalışmalarımı Eskişehir’de Kula Seramik atölyesinde Mustafa Kula ile birlikte sürdürmektedir.

Etkinlik programında önümüzdeki günler için ;

24 Mart Cumartesi Chef Raşit Yazıcı ve Hüseyin Kurt ile sohbet gözüküyor…İlgileneler kaçırmasın…

Yolunuz düşerse 27 Mart’a kadar Marmara Forum AVM’de sergiyi görebilirsiniz 😉

Bir Cevap Yazın

